ATA

Ata Karadeniz ve etrafindaki olaylar...

Cuma, Kasım 24, 2006

100. gunum



Japonya'da biz deki 40lanmak gibi bir olay varmis, 100. gun olunca. Annem babama dun soyledi 100. gunumun doldugunu. Bir sey yapmadik ama hafta sonu belki annem yine bir fikir atabilir ortaya.
Gecen hafta Ctesi gunu babamin isyerinden arkadasi Makoto Amca ve ailesi ile tanistik. Onlarin da bir oglu var Kenya Agbi. ben den 4 ay buyuk. Cok seker bir agbi. Ileride onunla iyi arkadas olacagiz gibi. Fotografta Kenya annesi ve annem ile beni goruyorsunuz. (yeni sapka nasil ama?)

Simdi de yorum yazan amcalarim teyzelerime bir tesekkur. Cogunuzu henuz taniyamadim ama en kisa zamanda hepinizin ellerini opecem. Yanagimi da fazla issirtmam ona gore.

Bir de babamin bir arkadasi varmis Gama Tarik diye. O neden se hic yazmiyormus. Bu sayfalari buyuyunce okuyacam teker teker ve sizleri tanimis olacagim boylece. Valla Gama Amca, yazmazsan Trabzona gelince kulahlari degisiriz ona gore!... Sonra Gamalik gider bak karismam haa. ( diger teyzeler amcalar bekliyorum bak)

Pelinnazi gormeyi cok istiyorum. Biraz daha fotograf lutfen Ahmet amca.

Sinan yeter artik daaa! Cik disari gadasim... Fitik ettin bekleye bekleye bak ameliyat bilem oldum seni beklerken...

4 Comments:

Blogger ebush&hlq said...

selam ata'cım:) büyüdün de gezmele
re başladın demek...şapkan çoook yakışmış:)100. gününde şöyle bi parti yap da bize de resimlerini yolla tamam:)öpüyoruz haluk abinle seni, ben ısırmam ama haluk abin için söz veremem:)anneni ve babanı öp slmlar....

24.11.2006 23:16  
Blogger pelinnaz said...

selam kuzen,

ana kucaklarimiz aynı bakiyorum da..baban daanliyomuş bu işlerden..benim de arabam siyah senin ki gibi..ama şimdilik ana kucağında geziyorum,arabaya daha çoook varmiş..henüz küçükmüşüm..büyüyelim artik kuzen,gerçek arabalarla gezip tozalim..sinan da takilir bizle ne dersin???

25.11.2006 05:47  
Blogger zeynep said...

merhaba yavrusu,
100. günün kutlu olsun.babaannen , yengen ve halan opüyoruz. En kısa zamanda görüşmek üzere :)

26.11.2006 20:42  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Ata,
Ben Tarık Amcan (vay be amca da olduk). Babanın GAMA diye adlandırdığı arkadaşı. Sen şimdi diyeceksin ki GAMA ne demek. Normalde GAMA kelimesinin bilimsel olarak bir manası var tabi. Ama benimkisinin bu manada kullanıldığını hiç zannetmiyorum. Ben bu lakabı nasıl aldım hatırlamıyorum bile. Ama baban sana anlayacağın yaşa geldiğin zaman anlatır mutlaka. Şimdi aklıma geldi de Ata, inşallah baban sana Türkçeyi de hemen öğretir. Yoksa sen habu yazıları okuyup bizi tanıyana kadar biz değişmiş bile olabiliriz. Şimdi sana ilk Türkçe dersini veriyorum Ata. Az önceki cümlede HABU diye bi kelime kullandım. Bu kelime değerli Türkçemizin Karadeniz yöresinde sıkça kullanılan bir kelimesi olup, genelde işaret etme sıfatlarının Karadeniz şivesindeki vurgulu söyleniş tarzına bir örnektir. Haburda, haorda, habunda vs gibi. Senin şu an “Habu adam ne diyo ya” diye bi tepki vererek bu kelimeyi cümle içinde kullanman gerek:)
Evet AtaCHAN, hayat serüveninin ilk günlerindeki gelişimini teknoloji sayesinde çok uzaklardan takip ediyoruz. Seni sanal ortamda çok sevdik. İnşallah kutsal topraklara (Trabzona) geldiğin zaman tombul yanaklarından da öpüp seveceğiz. Annene ve babana selamlarımı ilet. Trabzondan bi isteğin olursa çekinme, söyle. Tereyağı, peynir, lahana, mısır unu, Ertuğrul amcanın kıymalısı veya peynirlisinden (artık il dışına servisleri de var, ama japonyaya var mı bilmiyorum:)

28.11.2006 01:59  

Yorum Gönder

<< Home